Wednesday, May 18, 2011

TRIP TO PULAU PERHENTIAN, PULAU REDANG DAN PULAU LANG TENGAH

13/5 - 16/5/2011


Pulau Perhentian


Gambar di atas ini diambil masa aku dan rakan-rakan mengadakan trip ke Pulau Perhentian, Pulau Redang dan Pulau Lang Tengah. Gambar yang diatas sekali tu masa tengah tunggu Pak Man pick up kami, masa tu pukul 3.30 pagi. Punya la laju bas yang kami naik tu pecut sampaikan jangkaan Pakcik Man yang kami akan sampai Jerteh lebih kurang 4.30 - 5.00 pagi meleset. Pak Man dari Kuala Besut sanggup bangun awal sebab nak ambil aku n kawan-kawan di Jerteh. Bas dari Butterworth hanya ada perjalanan ke Jerteh dan untuk sampai ke Kuala Besut perlu ambil kenderaan lain. Ucapan jutaan terima kasih kepada Pakcik Rahman yang tolong arrange semua hal-hal penginapan, makan dan perjalanan semasa kami berada di sana. Ehh lupa lak nk introduce ahli2 yang join trip ni..mereka yg join trip ni Mia Mai, Cikgu Sarahanim Saharom, Syarifah Hidayah, Ranjinee, Noor Suhada dan aku..smua 6 org ahli tp aku rasa mcm 20 org jer..sbb mmg hingaq..heheh


Gambar ni pula masa dekat travel agency yang dok arrange trip kami tu, Kuala Besut Travel and Tour Sdn Bhd, aktiviti berposing sudah tentu ada sebab semua yang ikut trip ini memang kaki bergambar. Hehehh..dan ada juga gambar sekitar kawasan tu dan kawsan jeti untuk naik speed boat ke Pulau Perhentian.


Dah naik boat dah, shoot tetap shoot. Gambar masa boat dok jalan pun sempat jugak snap sebab nak tengok percikan air bila naik speed boat ni.



Haaa..sampai pun..lebih kurang stgh jam naik speed boat ni..dan ahirnya sampai la kami ke destinasi yang di tuju..Pulau Perhentian. Memang sangat2 cantik kat pulau ni..Walaupun aku dh pernah smpai 3 kali kt cni..tapi masih terasa keterujaan nya..heheh..sgt menenangkan jiwa..ape lagi kan amik gmbar je keja kami..heheh..


Lepas dh berposing..mula la aktiviti makan2..hahah..punya la lapar sbb sblm naik boat dkt kuala besut tu takut nk makan sbb takut terkeluar balik..heheh..makan smbil menikmati keindahan alam.. :)


Lepas makan ape lagi klu x smbung dgn photoshoot..hahah..posing..posing..posing..masa ni sblm kami dok tggu nk check in masuk bilik..berposing d atas batu..hahah..mmg terbaek la..


Haaa..masa ni mmg kelakar n lawak abih la aku rasa ngn karenah budak2 ni..heheh..lepas jer check in kami pun salin pakaian untukk aktiviti water confident..heheh..suka aku waktu ni..mcm2 ader..perkataan K.TON..K.TON..K.TON..mmg x lekang la dr mulut budak2 ni..heheh..yg paling lawak nyer bila aku yg nk snap gmbaq depa2 ni tgk depa ni tgh float atas pasiaq (pasir)..mmg mcm nk pecah perut aku rasa..tp apepun mmg ader style tersendiri arr depa nii..hehehe..x kisah la hgpa nk buat mcm mana pun janji gmbaq cun cukup..heheh..


Lepas jer water confident, seterusnya..MAKAN TIME..heheh..Pak Man ckp kena mkn sblm pusing pulau n aktiviti snorkelling sbb nanti nk guna tenaga yg banyak..hahah..bab2 makan ni mmg x leh nk byk ckp arr..melantak x hingat..maklum la masa buat water cnfident dh guna byk tenaga kononnya..heheh..Pak Man masak mmg terbaek laaa..sodappp..thanks Pok Man..


Bermula la aktiviti snorkelling kami di Pulau Perhentian, mmg seronok abih la budak2 ni main ayaq (air)..heheh..tp b4 btolak ke point2 kt P.Perhentian ni mcm2 ragam budak ni..masa Pak Man ajaq mcm mna nk guna goggle tu..hahah..yg paling lawak nyer bila Mia Mai ckp mcm mna nk nafas ni..x mau la pi..heheh..smpai merajuk x nk ikut dh sbb x leh nk nafas..so aku pun ckp..kita nafas guna mulut la Mai..heheh..trus ok..heheh..lawak yg best skali aku rasa..heheh..sorry la mia mai yek..kena cerita detik2 itu..heheh..Point2 di Pulau Perhentian yang kami pi..Coral Point, Fish Point, Turtle Point, Shark point dan singgah di perkampungan nelayan Pulau Perhentian. Masa 1st point kt coral point tu mmg byk crita sbb masing2 nk turun pada kedalamn ayaq yg agak dalam..masing2 gelabah la jugak..yg Suhada pulak waktu ni..x mau tgk kt bawah sbb rasa mcm dlm sgt..lg la buat aku nk gelak gila..heheh..aku ckp rugi dtg cini x nk tgk coral yg cntik..heheh..biasa la kan 1st point mmg akan jd mcm tu punyer..heheh..mmg terlalu byk crita nk crita tp kena amik skit2 jer..klu tulis setiap detik mmg kena buat buku la klu mcm tu..OK lepas ni kita smbung ke Pulau Redang.


No comments: