Sunday, May 27, 2012

Trip to Medan, Day 1 - Hotel's review

Salam untuk semua,

Ok, malam ni aku rasa macam ringan pulak tangan aku nak menaip, tapi aku sambung sikit jer dulu ok, sebab kalau aku start sambung banyak2 mula la aku rasa banyak nyer nak kena menaip..heheh..ok sambungan dari entri sebelumnyer.

Klik SINI untuk entri sebelumnya,

Aku kan ada cakap nak cerita sikit tentang Hotel yang kami menginap semasa di Berastagi. Ok bagi aku Hotel yang kami duduk dekat Berastagi ini boleh dikategorikan sebagai Hotel yang selesa untuk menginap. Memang best dekat sini..sebabnyer dekat Berastagi ini dah masuk kawasan tinggi. Maka ada sikit kedinginan ala-ala macam dekat Careron Highland la jugak. 
Ni la hotel kami untuk 1malam di Berastagi

 
Lobby!!!

Hehehe..posing dulu sementara tunggu Parlin setelkan urusan check-in hotel ini.



Punyer la excited aku menaip untuk part 1, sampai tertinggal tentang benda ini. Ini la welcome gift dari Fantasi Holiday kepada kami semua. 


Welcome gift ini, di beri seumpama mengalu-alukan kedatangan kami ke Medan di samping boleh jugak kami merasa bika Ambon dan kek lapis yang terkenal di Indonesia ini. Boleh dikatakan macam tester la jugak sebab boleh kalau nak pesan untuk dijadikan ole-ole untuk dibawa balik Malaysia. Kalau nak pesan boleh jer pesan direct dengan Parlin. Tapi apa yang aku boleh komen..memang sedap Bika Ambon dia dan kek lapis yang aku rasa ini. Bukan saja2 atau suka2 aku nak promote tapi memang kenyataan pun sebabnyer sebelum ni aku dah pernah rasa bika Ambon yang dibawa balik ke Malaysia dari kawan aku, tapi memang aku tak boleh makan, sebab tak sedap bagi aku. Tapi yang ini memang sedap!! Terbaek laaa!!!

 
Ni la bilik kami yang sangat best..aku kata sangat best sebab bila aku tidor dekat sini aku tak terjaga pun..memang nyenyak abih laaa..mungkin faktor warna blanket dia warna hijau..tu yg rasa tenang jer tuu..hehehe

Suasana dalam bilik pun rasa macam tenang jer..heheh

Toilet disini pun bersih

Disediakan dalam bilik hotel

Pandangan dari dalam bilik...huiihh memang best la kan..swimming pool dok depan mata..heheh

Pandangan dari bilik!!!

 
Dari lensa kamera Sarah - Heheh..sebenarnyer kami ini konon nyer nak rehat2 sebelum jumpa dengan Parlin pada pukul 4.30pm..tapi biasa la kan..macam ini la cara kami berehat..berehat2 kami adalah sesi ambil2 gambar sebenarnyerr..heheh..tgk kawan aku yang dok sebelah kanan tu (Af)kusyuk jer dia dok tengok gambaq yang dia dah snap..heheh

Dari lensa kamera Sarah - Posing3 dan posing lagi!!heheh..yang pakai baju hitam tu Sharifah dan yng baju kotak tu Mia Mai!!!heheh

Dari lensa kamera Sarah - Sempat lagi berposing dalam bilik..wow.. i like!!!..yang berposing baju merah coklat tu tuan punyer gambar ini..heheh..posing jgn x posing!!


 
Lupa nak inform ini la pengangkutan yang mengangkut kami sepanjang 4 hari 3 malam di Medan-Berastagi-Lake Toba.

Gambar ini aku ambil di waktu malamnyer pulak. Oleh kerana entri ni lebih kepada penceritaan berkenaan Hotel kami di Berastagi, so aku share skit keindahan hotel ini di waktu malam.


Di penuhi lampu yang sanagt best!!!mcm spotlight pun yer jugak!!!

View depan swimming pool di waktu malam.

Siap ada verandah bagi setiap bilik umtuk rehat n rilex2 depan bilik!!!

Ok tu jer yang aku dapat share tentang Green Garden Hotel ini. Lepas ini aku sambung balik pasai aktiviti kami di Berastagi k!!! ok jumpa lagi di next entri...daaaa... Selamat Bercuti n selamat beristirahat!!!

2 comments:

Anonymous said...

wah bestnya dpt jejak sini...hihi

~MaMa RX SToRYMoRY~ said...

Good news untuk peminat Bagelen, Pisang Bolen, Brownies KARTIKA SARI & Brownies AMANDA

A taste of Bandung right here in your town.You 'll awesomely love it.

Pick-up point area: Putrajaya, PetalingJaya, Bangsar, Setapak, Gombak, Kota Damansara.

Brownies ETA ✈✈✈ on 2 dec 2014

Yummy & Fresh from Bandung, Indonesia

Bika Ambon Zulaikha, Medan also available

Place order or grab our limited supply now.

WhatsApp/sms dazlina +60192633431