Saturday, July 16, 2011

BANDUNG DI HATIKU ADA KAMU!!!

BANDUNG DI HATIKU ADA KAMU!!!

"Saya Ingin Memulakan Bisnes Borong Barangan Cenderamata"

Begitu kuat daya tarikan dari laman sesawang bisnesborongchina.com ini sampai aku yang dulunya mula membina blog pada tahun 2009 boleh dikategorikan sebagai blogger yang tidak aktif untuk update blog dan pada tahun 2010 tiada langsung entri terbaru yang di update. Kini menjadi peminat dan penggemar blog disebabkan Great Minds Training and Consultancy melalui BBC dan BBV GiveAway ini. Apa pun syabas buat warga kerja GMTC atas idea untuk memberikan giveaway BBC dan BBV ni pada blogger-blogger yang layak. Tahniah!!!

Pada entri kali ini entah mengapa pemikiran ini sentiasa teringat akan BANDUNG..BANDUNG..BANDUNG. So apa lagi, kita gunakan perkataan BANDUNG sebagai destinasi untuk memborong.

“Destinasi Borong pilihan saya ialah Bandung

Mempunyai bisnes barangan cenderamata adalah impian yang aku rasa sangat menarik. Bak kata orang kita kena suka dengan apa yang kita buat. Kita kena cinta dengan apa yang kita minat. So barulah sesuatu pekerjaan itu akan menjadi mudah jika minat itu wujud dalam hati. Seperti mencintai seseorang, jika cinta ada dalam hati kita sanggup untuk buat apa saja untuk insan tersayang itu. Hehehe..masuk bab cinta pulak..heheh..

Aku sentiasa melihat keadaan sekeliling tahun demi tahun, barangan cenderamata ini ada potensi untuk berkembang maju terutama kalau musim perkahwinan tiba. Selain tu boleh juga dijadikan door gift untuk majlis rasmi dan macam-macam acara yang lainnya.

Aku sangat jatuh cinta dengan barangan kraftangan dari Indonesia ini. Tidak hairan la kalau sesiapa yang pergi ke Bandung itu menghabiskan ribuan ringgit semata-mata untuk menyempurnakan hasrat untuk dapatkan gift perkahwinan dan barang persiapan untuk hari sejarah mereka. Huiihh memang best la kalau cerita bab-bab shopping ni especially perempuan kan. Memang dah menjadi fitrah dan lumrah salah satu nafsu perempuan tertanam perkataan “shopping”…hehehe..mana-mana tempat yang dilawati sekurang-kurang nya mesti ada 1 barang yang mesti kena beli. :)

InsyaAllah ada peluang aku akan ke Bandung 1 hari nanti…AMIN

Entri saya layak untuk memenangi Trip Borong PERCUMA ke China dan Vietnam bersempena dengan BBC & BBV 1st GiveAway. Ketahui langkah-langkah Borong China dan Borong Vietnam dengan menyertai Kursus Usahawan Borong, Guangzhou 101 dan Saigon 101 oleh Tim Great Minds.

GiveAway ini juga bersiaran khas dari

http://leegolast.blogspot.com/2011/07/bandung-di-hatiku-ada-kamu.html

No comments: